613

Nu är slutet här.

Dagens bild går i graven för min del.

Har känt en tid att det kanske börjar bli dags att lägga ner projektet men ändå inte riktigt haft viljan att lägga av. Jag har haft flera perioder då jag inte riktigt orkat eller haft lust att fotografera men ändå drivit mig vidare eftersom det har varit ett av syftena med det hela. Att bevisa för mig själv att jag kan prestera en bild fast jag egentligen bara har lust att skita i alltihop. Sannolikt syns det på såna perioders bilder att lusten och inspirationen varit frånvarande. (Ibland har jag i och för sig  blivit förvånad över att jag har fått gillamarkeringar på såna bilder som jag bara tagit för att äntligen få gå och krypa ner under täcket. Bilder som jag själv tycker är riktiga tråkbilder.)

Nu har jag i alla fall kommit till freds med tanken att sluta. Att det har dragit ut lite på tiden beror delvis på att jag inte vågat sluta. ”Hur blir det sen då?” har jag tänkt. Kommer jag att långsamt tappa farten och fotolusten och förvandlas till en geléklump framför dumburken på kvällarna? Nu har jag blivit säker på att det inte blir så. Har ett flertal fotoprojektidéer jag vill förverkliga och orken att göra det räcker inte om jag fortsätter med dagens bild. Jag tror också att jag har lärt mig det jag behövde lära mig i ett sånt här projekt. Ett beslut som en gång kändes jobbigt är nu helt naturligt. Det känns bra.

Det blev 613 bilder. 613 är ett bra tal. Primtal.

~ av Ove på 1 oktober, 2011.

2 svar to “613”

  1. Hmm, du kommer säkert att hamna i soffan ovh titta på fotboll och äta chips. Skämt åsido, det finns nog mycket andra projekt att ta tag i, vi får väl ge oss ut på fler utflykter om inte annat.

Kommentera

 
