Tårtan

I onsdags släpptes biljetterna till Tom Petty & the Heartbreakers konsert i globen till sommaren. Jag hängde på låset och lyckades få tag i…

 

 

…skulle jag köpa två biljetter? Eller kanske tre? Dottern vill gärna hänga med på konsert. Hade ingen aning om hon vet vilka de är. Hustrun och jag hade redan bestämt att åka om vi bara får tag i biljetter.

Nåja, tre fick det bli.

Ytterligare en konsert att se fram mot.

Väl hemma  fick dottern frågan och svarade utan större tvekan: Ja.

 

 

Senare på kvällen undrade jag om hon känner till gruppen i fråga. Då blev jag påmind av kära hustrun att hon visst gör. ”Tårtlåten!”

Tårtlåten ja. Det hade jag glömt. Rätt många år sen nu. Låten är bra och videon rätt kul. Den blev snabbt döpt till tårtlåten.

 

 

(Efter 3:55 ungefär.)

~ av Ove på 29 januari, 2012.

Ett svar to “Tårtan”

  1. Favoriten med Tom Petty!!

Kommentera

 
