Tom Petty

I tordags var hustrun, jag och dottern på Tom Petty & the Heartbreskers konsert i Globen. Första gången de är här på drygt 20år. Jag har väntat länge (typ 15år eller så) på ett besök och tänkt att om de kommer till Europa så åker jag dit de spelar. Att de kom till Globen var ju bekvämt.

Konserten var riktigt riktigt bra. En av de bättre jag sett. Petty är skicklig publikhanterare och både publik och band var i toppform. De spelar otroligt bra. Inte dåligt att kunna förmedla känslor från instrumenten i den lokalen. Förhållandevis många musiker som är tight samspelta. Det enda liknande i samspelthet jag hört från scenen är Iron Maiden. Globen kändes som en betydligt mindre lokal än den faktiskt är stora delar av tiden.

Dottern var inte lika förtjust men tyckte det var kul att vara med. Hon fick i alla fall höra tårtlåten. Favoriten.

Fast trummisen slog hårdare och snabbare i ett lite längre intro i Globen.

~ av Ove på 18 juni, 2012.

Kommentera

 
