Min långa kortaste semester

I fredags var sista dagen på min kortaste semester på många år. Bara 4 veckor.

Den dagen var också slutet på min näst längsta resa någonsin (den längsta i mitt vuxna liv).  26 dagar i främmande länder på andra sidan Atlanten. (Eller om man ska vara petig – 24 dagar på andra sidan Atlanten och 2 dagar på flygplatsen Schiphol i Amsterdam.) Vi har gjort en liten rundresa:

USA (New York och Orlando), Bahamas (Nassau) och Kuba (Santa Maria del Mar utanför Havanna).

Trots att semestern varit kortare än brukligt har den ändå känts lång. Inte konstigt kanske med tanke på allt resande. I slutet började det bli svårt att minnas vad som hänt i början. Intrycken sköljer över en hela tiden trots att vi inte gjorde särskilt mycket på Kuba, som var sista anhalten. Sola, bada, läsa ligger i topp på aktivitetslistan där.

Det har varit en riktigt, riktigt bra resa.

 

 

New York

New York

Orlando

Orlando

Infarten till hotellet i Nassau

Memorial José Martí i Havanna

~ av Ove på 26 juli, 2012.

Ett svar to “Min långa kortaste semester”

  1. Vilken upplevelse det måste ha varit. Ser fram emot fler bilder när tillfälle ges!
    /Rikard

Kommentera

 
