New York är…

…nog det bullrigaste ställe jag varit på bortsett från industrier. Central Park är en oas och en lisa för öronen. Ludwig sammanfattade mina intryck av staden på tredje dagen:

Alla new-yorkbor har nog tinnitus.

Det gick inte alls att förbereda sig på hur det skulle vara. De förskräckligt höga husen och hur stort allt faktiskt är. Att det låter i en stad vet jag men det här var jag inte beredd på. Jag är glad att vi åkte dit, det var en upplevelse! Kanske återvänder jag någon gång men just nu känns det tveksamt.

 

 

I New York finns det fula gubbar

Cykel

Och cyklister!

Träd

Naturen slår tillbaka?

~ av Ove på 29 juli, 2012.

Kommentera

 
