Det där med hålkamera…

Det där med hålkamera är ovant. Slutaren är t.ex. inte spärrad efter exponering så det gäller att komma ihåg att dra fram filmen. Det tror jag att jag lärt mig nu. Eftersom negativformatet är dubbelt så brett som en 6×6 gäller det också att komma ihåg att dra fram filmen två ”rutor” varje gång. Nyss insåg jag att jag varit mycket noga med att dra fram men att jag bara gjort det en ruta. Kanske har jag lärt mig något igen.

Egentligen gör det kanske inte så mycket för resultatet har ju förutsättningar att bli kul ändå. Bara det att jag inte hade tänkt mig det hela på det viset.

Så här kan det bli om man inte drar fram filmen alls (undrar om inte det blev bättre än de båda var för sig egentligen):

Klicka på bilderna så blir de lite större.

Willys

Så här blir det när jag kommer i håg att dra fram filmen ordentligt:

Down under

~ av Ove på 5 oktober, 2012.

Kommentera

 
