Vernissage på Abecita Konstmuseum 20/2

Vernissage på Abecita Konstmuseum:

Dawid: dawid.nu

Linda Bergman: Female Masquerade

Jesper Molin: Yes baby!

Dawids bilder är inte något jag räknar till mina favoriter. Det är ändå kul att titta på utställningen, till en viss del tycker jag det finns lite humor i bilderna. Mycket intressant att höra honom prata om sina bilder och sitt arbete. Det öppnade för lite nya infallsvinklar till det som hänger på väggarna.

Linda Bergmans utställnings skjuter lite över mitt huvud. Fast den del som jag visar ett utdrag ur längre ner tilltalar mig lite.

Jesper Molins utställning har jag inte riktigt bestämt mig för om jag gillar eller inte. Presentationen och uttrycket gillas men sen vet jag inte riktigt. Han har gjort en mycket snygg bok.

Det var värt tiden och resan (tack för skjutsen Erkki). Även om bilder och utställning inte alltid klickar är det intressant att höra konstnärerna berätta. Och lite motstånd är bra ibland.

20140220 0027

Dawid

20140220 0033

Linda Bergman

20140220 0038

Jesper Molin

20140220 0053

Hur var det nu – Meningen med livet?

20140220 0039

Bilderbok?

20140220 0052

Jesper har printat/presenterar annorlunda. Effektfullt på vissa bilder.

20140220 1000En liten del av maskeraden.

~ av Ove på 23 februari, 2014.

Kommentera

 
