Att göra slag i saken

I torsdags efter jobbet åkte jag ut till gruvtorpen igen för att fota i solnedgångsljuset. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig för på håll såg jag rök bland träden och när jag kom närmare besannades mina misstankar. Det hade blivit dags att kremera ett av husen. För lite drygt två år sedan gick uthus, förrådsbyggnader och dass samma öde till mötes, Eldhärjat. Det kommer inte att bli samma sak att gå i omgivningarna där framöver.

Huset var nedbrunnet när jag kom dit, det brann endast i rasmassorna. Brandkåren hade varit där på dagen och nu var det bara en eldvakt kvar på plats. Murstocken är imponerande, nästan som ett konstverk. Undrar hur lång tid det tar innan den blir ikullknuffad? För det lär den sannolikt bli.

Bilderna går att förstora.

20140309 Söndag solSöndag förmiddag 9/3

20140313 0056Torsdag kväll 13/3

20140315 0029Lördag morgon 15/3

~ av Ove på 16 mars, 2014.

Lämna en kommentar